Her er lidt om min tid som bådejer:  Det begyndte i 1990, hvor jeg

sammen med en kammerat købte en 14 fods klinkbygget glasfiber

jolle med en 4 hk påhængsmotor. Det gik ikke hurtigt nok, så vi

fandt en brugt 15 hk Johnson. Det var for meget til den båd, og vi

fandt en gammel 14 fods Kegnæs jolle med en 9 hk Yamaha.

 



Den var i rigtig dårlig stand, så den fik den helt store tur. Vi

byggede med stor succes en overbygning på, så det nu var en

kabinebåd, og købte en gammel 40 hk Johnson til den. Den blev

senere skiftet ud med en 60 hk Johnson.

 



Vi ville gerne have lidt mere plads i båden, så vi byttede til en

Shetland 570 fra 1976. Først monterede vi vores 60 hk Johnson

på den, men det gik for langsomt. Vi fandt en 90 Hk 6 cylinders

Mariner som havde smidt et ben ud gennem siden og var totalt

adskilt. Vi købte nye stumper, fik den svejset og samlede den,

og så gik det fremad. Senere skulle også denne båd have den helt

store tur, og i den forbindelse købte vi en 115 hk 6 cylinder

Mercury påhængsmotor – også totalt adskilt, leveret i papkasser.

Indkøb af lidt nye stumper, og så i gang igen – nu havde vi jo

prøvet det før. Det var en dejlig båd, men vi havde begge små

børn og fik den brugt for lidt, så i 2001 solgte vi den.

 



Vi savnede siden en båd mange gange, og i 2010 skulle det så

være igen – vi købte en Maxum 2100 SC fra 1999 med en

Mercruiser 5.0L 220 hk V8 motor, og en tilhørende Brenderup 8224

TB 2500 kg trailer fra 2008. Båden var i rigtig god stand, og der

var kun et par småting der skulle ordnes. En rigtig lækker båd med

dejlige former, god indretning og en stille brummen fra en V8´er.